Metabond

A másodlagos súrlódáscsökkentő szerekről 2. rész

A másodlagos súrlódáscsökkentő szerekről 2. rész

Súrlódási tulajdonságot javító olajidegen szilárd anyagok: Ezek a szilárd adalékok önmagukban is kiváló kenőképességgel rendelkeznek. Motorolajba öntve a kenőanyaggal együtt a fémfelületek közé kerülnek, megtapadnak és ezáltal a fémfelületek szinte súrlódásmentesen könnyedén elmozdulnak egymáson, ezáltal részben kiküszöbölve a fent említett vegyes súrlódás okozta kopást.

 Ezen adalékok feltűnően kedvező kenőképességét, saját anyagaik szerkezeti felépítése biztosítja.

Előnyük, hogy ugyanaz a hatóanyagú termék használható minden típusú motorolajhoz, hajtóműolajhoz stb.

Legismertebbek a Teflon (PTFE), Molibdén-diszulfid (MoS2), Grafit, és napjaink kenéstechnikai legújabb felfedezése a kerámia, azaz Bór-nitrid őrlemény (BN).

A Teflon gyári alkatrészek bevonatszerű alkalmazása ma is kiváló tulajdonságokkal rendelkezik. Azonban a múlt század második felében alkalmazott motorolajba történő alkalmazása - tehát utólagos beépülésének folyamata- sok esetben a felületnövekedés miatt sikertelennek bizonyult.

A Molibdén-diszulfid és a grafit környezetre gyakorolt hatása és az igen magas hamutartalom miatt, gépjármű motorolajaihoz nem a legkorszerűbb adaléknak számítanak. Azonban súrlódáscsökkentő tulajdonságaik miatt vitathatatlanul kiválóak és bizonyos helyeken felhasználásuk kiemelkedő eredményeket produkál.

Fent említett szilárd kenőanyagok mindegyike magas hamutartalommal rendelkezik, ezért a részecskeszűrővel szerelt gépjárművek területén alkalmazásuk a részecskeszűrő és utóégető élettartamát jelentősen csökkentheti.

A Bór-nitrid, azaz kerámia kenéstechnikai alkalmazása széles körben még nem elterjedt, feltehetően magas ára miatt. Az űrkutatásban, speciális igényeknek kitett területeken már évek óta alkalmazzák kiváló eredményekkel.

Kenést segítő adalékcsomagok:

Ezek az adalékok a kenőanyag kenését kívánják javítani, vagy a silány minőségű kenőolajat javítják, hogy az olajcsere periódust kényelmesen viselje károsodás nélkül.

Az olajgyártás során a gyártók különböző alapolajok és adalékcsomagok keverékéből állítják elő a kész olajat, majd viszkozitásmódosítóval állítják be a megfelelő viszkozitást.

Általában a márkafüggetlen adalékgyártótól (nem olajgyártók) megvásárolt adalékcsomag hordozza gyártói specifikációkat (API, ACEA, MB előírás, VW előírás stb.) amelyeket a flakon címkén feltüntet az olajat készítő cég.

Ezek az adalékcsomagok kémiai egyensúlyban vannak, mint az imént említett Olajdoki hivatkozásban is szerepel. Ezek az olajadalékcsomagok felhasználási hely specifikusak, ezért nem keverhetők más típusú motor kenőolajába, mert kompatibilitási probléma állhat elő.

Ezek között az adalékcsomagok között vannak hamumentes csomagok, bizonyos márkák Mercedes, Volkswagen stb. előírásnak megfelelő csomagok, továbbá Start/Stop rendszerű motorok számára készítendő motorolajcsomagok és így tovább.

A másodlagos olajadalékok piacán van olyan szereplő, aki ezen csomagok csupán egyikét vásárolja meg, teszi flakonjába és hozza forgalomba sajátjaként. Nincs is ezzel semmi baj csak a csomagok felhasználási terület specifikusak, azaz egy adalékcsomag nem használható minden típusú motorhoz, esetleg hajtóműhöz!

Metabond:

Cégünk talán az egyedüli aftermarket termékfejlesztő, aki termékei jelentős részében mindhárom területet érintve, (fémfelület-nemesítés, kerámia és felhasználási területspecifikus kenés elősegítés) csúcstermékeket kombinálva közelíti meg a súrlódás és kopáscsökkentés kérdését.

A legmagasabb minőséget képviselő kenőanyagipari beszállítóktól szerezzük be alapanyagainkat és kizárólag olyan adalékokat használunk fel, melyeket az olajgyártók is használnak!

Termékeinket szintetikus bázisolajra formuláljuk csúcsminőségű felhasználási terület specifikus, hamumentes kenéssegítő adalékcsomaggal. A kifejlesztés során abszolút hamumentes fémfelület-nemesítőt alkalmazunk, melyet nano méretű Bór-nitriddel kombinálunk.

A zászlós termékeket (SPIRIT, PRO, 4T) észter alapra formuláljuk, ami nagyobb hőterhelést, magasabb igénybevételt, nagyobb fordulatokat és kisebb kipárolgást tesz lehetővé.

A Metabond olajadalékok rézkorróziós teszteredménye minden esetben „1a’, gyakorlatilag nem tartalmaznak agresszív anyagokat. Alapanyagaink beszerzése során nem kötünk kompromisszumot, minden esetben a csúcsminőséget tekintjük a legfontosabbnak, még akkor is, ha emiatt magasabb árú alapanyagot kell vásárolnunk!

A másodlagos súrlódáscsökkentő szerekről 2. rész

Ha lemaradtál a blogcikk 1. részéről, vagy szívesen visszaolvasnád itt találod!